הגשתי טופס 137 (דו"ח שנתי לעוסק פטור - מקוון מקוצר). הסכומים היו מאוד מאוד נמוכים.
בטעות (כן כן , טעויות של מתחילים) רשמתי ב"הכנסה חייבת" את כל ההכנסה ולא רק את הרווח.
מבחינת מס הכנסה - לא משנה כי עדיין זה לא מגיע לחבות מס.
מבחינת ביטוח לאומי - קיבלתי עכשיו חיוב לתוספת (יחסית) גדולה של תשלום עבור העניין.
ביטוח לאומי ביקשו ממני להגיש דו"ח לתיקון מקדמות אך אח"כ אמרו שזה רלוונטי רק לעתיד ולא לעבר. מישהו יודע איך אני משיג שביטוח לאומי יורידו את הדרישה למקדמות רטרו הגבוהות שהם רוצים?
אני עוסק פטור. התחלתי לעבוד בחברה כעובדת קבלן באפריל. הייתה ביננו אי הבנה והם שלמו לי שכר שלא על העסק (ירד מס הכנסה אך לא ביטוח לאומי) . אני (בתום ליבי) הלכתי לביטוח לאומי לדווח על השינוי (שכן חשבתי שהם מכניסים לי על העסק ומהעסק אשלם ביטוח לאומי) וכעת משלמת מקדמות גבוהות מאוד. אך בחברה כרגע נמסר לי שאין אפשרות שאוציא קבלות על העבודה הזאת כי כבר הגישו הכל לרשויות ושולם מס ההכנסה ואני מוגדרת כ"שכירה" שלהם. מה עושים? האם יכולה בכל זאת בדו"ח סוף שנה של 2019 להזין הכנסה זאת על העסק כדי שזה יתאם את המקדמות? אני מבולבלת לגמרי. תודה ממש לעונים, ואם מישהו יוכל לעשות לי קצת סדר
הי לכולם, שאלה לרואי חשבון, יש עצמאי עם מספר עוסק במקצוע מסויים, שלפני כמה שנים החליט לפתח מיזם במקביל לעבודתו. אחרי זמן חברה גדולה אחרת קנתה חלק מהמיזם ונכנסה איתו לשותפות. היזם היה שכיר בחברה המשותפת, ולא עסק בעיסוקיו האחרים באותו הזמן. לאחר שנה יחד התגלה סכסוך שותפים, אשר סופו היה הליך בוררות בו היזם ניצח ונפסקו לו בנוסף הוצאות הליך. והשאלה היא האם עבור הסכום הזה של הוצאות הליך משפטי שהיזם קיבל הוא צריך להוציא קבלה ולדווח כהכנסה?
הוצאת שכר אמנים/ניכוי מס במקור.
עשיתי עבודה בחודש מאי ובניתי על הרו״ח שלי שיטפל בזה, מסתבר שאני צריכה לגשת לשם עצמאית ולהוציא את האישור הזה. השאלה שלי היא, האם יש דרך לעשות את זה דרך האינטרנט? או טלפונית? לפני שאקח יום חופש בשביל זה שגם ככה לא מתאים (בגלל זה מחודש מאי לא עשיתי את זה) כמו כן, מלבד תלושי משכורת מה עוד צריך להכין?
ממש אשמח לעזרה של עורך דין מנוסה, תודה רבה!
בשעה טובה עברתי להיות עוסק מורשה. אני תוהה עד כמה מסובך לעשות הנהלת חשבונות לעצמי או שמה מומלץ מאוד שהרו"ח יעשה את זה עבורי. האם זה משהו שקצת לימוד ותרגול ואין באמת צורך ברו"ח ואפשר לחסוך את ההוצאה למעט דוח שנתי, או שזה כנראה יהיה טעות מצידי ועדיף להשתמש בשירות.
בחצי שנה האחרונה עבדתי ב 2 עבודות ועשיתי תיאום מס לשתיהן.שבוע שעבר הפסקתי לעבוד ב 2 עבודות אלו (התפטרתי משתיהן) ,והיום התחלתי לעבוד בעבודה חדשה (ויחידה) .
מה שקורה הוא,שבחודש אוגוסט הנוכחי יהיו לי 3 תלושי שכר...
האם אני צריכה לעשות תיאום מס חדש, לחודש אוגוסט לעבודה החדשה ?
במקרה ובו מס הכנסה בוחר תיק לבדיקה האם בעל התיק אחראי להסביר את שורת הרווח ואת כל ההוצאות או שהוא פונה לרואה החשבון שייצג אותך בשנה הזו? במקרה שהוא פונה לרואה חשבון האם הוא רק שליח להסבר והאחריות היא של בעל התיק? של מי האחריות החוקית מול מס הכנסה לתוצאה או להסבר שיניח את דעתו?
האם רואה החשבון במידה ובעל התיק מבקש נותן את החומר מסודר ומחולק לקטגריות עם הסבר איך זה נכנס להוצאות ( וגם להכנסות) כדי שיהיה ברור לבעל התיק ולכל בודק איך הגיע לשורת הרווח? כולל האחוז שגזר מההוצאות נניח הוצאות הרכב והנייד ?
מינואר 17 עד אוגוסט 17 היה לי עוסק פטור והרווחים בחצי שנה הזו היו- 5,000 ש"ח.
סגרתי את התיק וביקשתי מהיועצת מס שלי שתשלח דו"ח ל2017 והיא טוענת ששלחה.
ולפני חודשיים וחצי קיבלתי(לכתובת הקודמת-קודמת שלי) מכתב על קנס באי הגשת דו"ח 2017 והצהרת הון.
לגבי הצהרת הון- לא היה לי מושג מה זה ולא קיבלתי שום דבר על כך אז פניתי ליועצת מס שלי והיא אמרה שהיא תגיש שוב את הדו"ח ותנסה לבטל את הקנס על ההצהרת הון כי העסק הרוויח מעט מאוד והיה פתוח רק חצי שנה.
בכל מקרה מפה לשם אני מקבלת כל שבועיים מכתבים שהקנסות הפכו להרשאות בסכומים של 5,000 ו6,000 ש"ח.
יועצת המס שלי אמרה שהיא הגישה להם את כל מה שצריך כדי לבטל אך הם עדיין שולחים לי מכתבים וכתוב שבגלל שזה ב"הרשאה"- אם לא אשלם מיד הם יכולים לעקל נכנסים.
קיצור- מישהו יודע מה אני אמורה לעשות, לשלם או לחכות?
ב2015 השתמשנו בשירות משרד כלשהו למטרת החזרי מס. בטופס קיזוז הפסדים בניירות ערך(טופס 1322), מסתבר שמי שמילא את הדו״ח טעה, כך שההפסד הנגרר היה שגוי(לרעתנו).
נראה שמי שמילא את הדוח של 2016 מילא אותו בהסתמך על אותו מספר שגוי וב2017 בכלל התעלמו מהמספר הזה.
החלטתי למלא הפעם את הדוחות בעצמי וכך בעצם גיליתי את זה. האם ניתן עדיין לתקן טפסים ישנים שהוגשו? האם מס הכנסה באמת מסתמכים על המספרים הכתובים למרות שבפועל יש להם את כל הנתונים ?
שלום. כיום אני עוסק מורשה עם זרם הכנסות קבוע מפעילות מסויימת ושוקל להפוך לחברה בעמ על מנת לבצע פעילויות נוספות והשקעות ע״י החברה, במקום להוציא את כל הכסף החוצה (ולמסותו).
אני מחפש סימולטור מס של חברה בעמ על מנת להבין את ההשלכות ובעיקר כמה כסף ישאר בחברה. תודה לכל העונים.
שואל שוב עם הפרטים המלאים - בגלל טעות כביכול שנעשתה על ידי רו"ח לשעבר שלי, נקנסתי ע"י מס הכנסה. גובה הנזק הוא 2040 ש"ח, עקב איחור של 4 חודשים בהגשת הדוח השנתי. שלחתי אליו מכתב התראה לפני הגשת תביעה, ונתתי לו 30 יום למצוא דרך להחזיר לי את הכסף. השאלה היא מה לעשות לאחר שעוברים 30 יום (המכתב התקבל אצלו לפני כמה ימים, והוא לא הגיב עדיין) - האם לתבוע אותו בתביעות קטנות? האם לבקש מהרו"ח החדש שלי שינסה לבטל את הקנס ורק אם זה לא מצליח אז להגיש תביעה? האם לדבר עם הרו"ח הלשעבר או להסתפק במכתב ההתראה שהגיע אליו?
בגלל טעות כביכול שנעשתה על ידי רו"ח לשעבר שלי, נקנסתי ע"י מס הכנסה. גובה הנזק הוא 2040 ש"ח, עקב איחור של 4 חודשים בהגשת הדוח השנתי. שלחתי אליו מכתב התראה לפני הגשת תביעה, ונתתי לו 30 יום למצוא דרך להחזיר לי את הכסף. השאלה היא מה לעשות לאחר שעוברים 30 יום (המכתב התקבל אצלו לפני כמה ימים, והוא לא הגיב עדיין) - האם לתבוע אותו בתביעות קטנות? האם לבקש מהרו"ח החדש שלי שינסה לבטל את הקנס ורק אם זה לא מצליח אז להגיש תביעה? האם לדבר עם הרו"ח הלשעבר או להסתפק במכתב ההתראה שהגיע אליו?
אנחנו כמה חברים עצמאים שרוצים לפתוח חשבון עסקי משותף בדרופבוקס. דרופבוקס מאפשר תשלום אחד מרוכז ולא כל אחד בנפרד. אז הרעיון עליו חשבנו הוא שכולם יעבירו כסף לאדם אחד. יוסיפו על זה מע"מ והוא יוציא להם על זה חשבונית. ועל החשבונית שמגיעה מדרופבוקס הוא יזדכה לבד.
על פניו הרעיון נשמע בסדר. אבל יש בין החברים גם ח'ברה שהם עוסק פטור כך שהתוספת הזאת של המע"מ עבורם היא תוספת משמעותית למחיר והם לא יכולים להזדכות על החשבונית שיקבלו עם המע"מ.
בשנת 2018 עבדתי בשתי משרות והוצאתי תאום מס. בהמשך קיבלתי הארכת תיאום מס לשנת 2019 בה התבקשתי לדווח על שינויים המשפיעים על ענייני מס במידה ויהיו.
אשמח לדעת האם עלי לדווח על השינויים הבאים או להוציא תיאום מס חדש:
החלפתי את המשרה השניה (סה"כ 2 משרות )
הוצאתי עוסק פטור החל מ2019
אני רוצה להתחיל לעבוד כפרילנסר- כעוסק פטור.
הבנתי שאני צריכה לפתוח תיק במס הכנסה, תיק בביטוח לאומי,
וכעוסק פטור אני לא צריכה תיק במע"מ (?)
מה אני צריכה לעשות? למי לפנות? מה אני צריכה לדעת?
אני גם שוקלת לקחת רואה חשבון אם צריך, אבל מעדיפה כמה שפחות הוצאות...
אני ממש לא מבינה בזה.. ואשמח לעזרתך ולשמוע את דעתך